joi, 17 mai 2007

Relatii de prietenie China-Romania

Na, ca pana la urma mi s-a intamplat si mie ceva fain la Shanghai.

Am aflat, dupa zece zile - pentru ca in avion, inainte de aterizare, te pun sa completezi cateva formulare in care trebuie sa spui tot, unde vei sta si de ce ai venit si ce chestii peiculoase aduci cu tine, dar despre asta nu-ti spun -, ca la reintrarea in China trebuia in 24 h sa ma duc din nou la politie sa ma inregistrez (da, partea asta e naspa, dar, rabdare…). Si ca trebuie sa platesc si 30 euro amenda! Vreo ora am asteptat sa termine politistul cu americanca dinainte, exasperata ca trebuie sa plateasca 50 euro. Si inca o ora a durat la mine sa faca vreo doua procese verbale si sa completeze n formulare si chitante. Chinezoaica venita cu mine sa ma ajute imi spune ca politistul de la intrare va incerca sa negocieze cu celalalt sa imi reduca amenda. Dupa ora de completat formulare, ne spune ca imi da minimum, 10 euro. Pentru ca… atentie!... pentru ca am avut o atitudine buna, spre deosebire de americanca – adica nu am zis nimic, nimic, doar am raspuns corect la intrebari – si pentru ca intre China si Romania inca mai exista puternice legaturi de prietenie!

Cred ca e prima data cand am vreun beneficiu direct din faptul ca sunt din Romania. Daca ti s-a intamplat vreodata, marturiseste aici!

4 comentarii:

Xiao Loong spunea...

http://www.fmprc.gov.cn/ce/cero/rom/xw/t221139.htm

Zdrîngu spunea...

Pentru ca sint roman, am platit viza pentru o vacanta in China mai putin cu 5 euro decit francezii care au stat si ei la coada cu mine la consulat :)

Iulia spunea...

iliuţă: Nişte prieteni care au vizitat China au mers şi la Hong Kong. Acolo au avut nevoie din nou de viză pentru a reintra în China: a fost gratis şi foarte rapid, în timp ce americanii, de exemplu, plăteau destul de mult :).

piotr spunea...

Am fost in China in primavara,cu viza de o luna obtinuta la Bucuresti printr-o agentie de voiaj;pentru ca a trebuit sa stau mai mult am solicitat la sediul politiei locale Jiangyn extinderea vizei si am primit inca 30 de zile;la finalul discutiei cu agentul de politie acesta mi-a inmanat o hartie printata ce ar fi trebuit sa contina costurile pentru extinderea vizei.
Ei bine,0,free of charge pentru romani.A fost si el surprins dar amabil.