joi, 21 iunie 2007

Viata ca un frigider gol

Obisnuiam sa merg la piata si sa cumpar de toate pentru o saptamana. Umpleam frigiderul si ma miram de ce nu mai e loc. Bineinteles ca nu apucam sa pregatesc tot si se mai stricau sau nu mai erau proaspete.
Apoi am vazut cum chinezii trec de la piata doar cu o sacosa mica, fac cumparaturi doar pentru o zi, sau chiar numai pentru o masa. Am inceput sa fac si eu ca ei si de atunci totul este mai simplu. Sa nu stii, sa nu-ti pese ce o sa mananci a doua zi. Sa te hotarasti atunci, cu putin inainte de a pregati masa si a merge la cumparaturi, sa vezi ce legume iti fac cu ochiul la piata.
Apoi ajungi sa traiesti asa, sa nu-ti pese ce va fi maine. Sa vrei sa faci si sa gandesti azi doar atatea cate poate cuprinde ziua de azi. Sa nu-ti indesi visurile, planurile si proiectiile in frigider si sa le scoti peste un an, mirandu-te ca nu mai sunt proaspete. Maine nu exista azi, maine va exista doar maine.

4 comentarii:

Irina spunea...

well.. te invidiez ca poti face asta ... pe aici pe la mine vreau nu vreau tb sa imi fac cumparaturile pentru o luna intreaga. si tot nu inteleg cum se face asta, caci sunt obisnuita sa merg si sa cumpar pentru o saptamana ca in ro. dar nu ... nu e bine de loc! :) caci cine stie cand mai prind un voluntar sa ma duca la un supermarket (care e la km si km afara din oras)

Unknown spunea...

34 So, never be anxious about the next day, for the next day will have its own anxieties. Sufficient for each day is its own badness.
Matei 6:34

David spunea...

da,pe langa faptu ca e mai practic e si mi ieftin asa.romanii cumpara un caucior plin cu alimnte dupa ce iua salariul iar apoi se vaita ca nu mai au ce manca la sfaritu lunii.
am inteles prost economia de piata si consumerismul.

Iulia spunea...

Cosmin: Bine ales citatul, dar îmi place mai mul în română.
David: Da, mai ales consumerismul.