marți, 15 decembrie 2009

scrisoare, trei

Aveţi o scrisoare, din Anglia, zice poştaşul şi mă priveşte cumva, curios. Eu am schiţat un zâmbet, în timp ce mă bucuram că am deschis uşa. Ceea ce nu fac decât foarte rar, în timp ce apăsam clanţa chiar mă întrebam ce e cu mine. Dar n-am zis nimic. Aţi fost la Londra? încearcă el din nou. Nu, sora mea e acolo. Şi, nu vă cheamă? zice, ca şi cum asta ar aduce oricui fericirea. Poate o să merg în vizită, mă prefac eu că nu înţeleg. Eh, acolo poţi să mergi şi să munceşti, insistă, şi mă priveşte ca pe cineva care nu ştie să profite de o şansă. Depinde ce vrei să faci..., zic, cu tonul cuiva care n-are nicio grijă pe lume. Mă priveşte mirat: Eh, pentru noi, românii... Oare ce viaţă are omul ăsta? Oare cât de mult îşi doreşte să-şi care geanta prin ploile londoneze?

Nu i-am mai spus că mama mea e în Italia. Nici că am fost în China. Sau că am prieteni în Spania care ar putea oricând să mă cheme. Da, a fost o vreme în care familia mea era răspândită în patru ţări. Acum, în trei. Dacă nu m-aş fi întors din China, România n-ar mai fi fost printre ele. Şi nu, n-au plecat în Italia sau în Anglia.

5 comentarii:

Costel spunea...

Blocul vostru n-are casute postale? :)
Sa-ti trimit o scrisoare din America sa vedem cum reactioneaza postasul!

Iulia spunea...

Credeam ca va fi doar recomandată, aşteptam bileţelul, se pare că a fost super-recomandată. Nu-mi trimite, că nu deschid uşa.:) Oricum, te citesc pe blog.

caramica spunea...

Am tot asteptat sa apara si aici textul pe care mi l-ai trimis (si care mi-a placut foarte), dupa care mi-am dat seama: spre deosebire de mine, care pun pe blog cam tot ce scriu (de unde se vede ca nu prea scriu), tu scrii mai mult decat "publici"... :)

Iulia spunea...

Textul e în anticameră la LiterNet, aşteaptă să fie citit ca să se decidă dacă va fi publicat. Îi place lui acolo. :) Am să-l pun şi aici, mai târziu. Mai am tot felul de chestii începute, ficţiune, să zicem. Dar textele astea mici şi terminate, ca cel pe care ţi l-am trimis, nu are rost să le ţin în folder. :)

flory spunea...

si pana la urma scrisoarea era de la mine sau nu???