marți, 26 ianuarie 2010

Pătrunjelul

Am pătrunjel în ghiveci. Stă pe balcon ziua, iar de când e foarte frig, seara îl aduc în cameră. De două ori l-am uitat. L-am găsit pleoştit, am avut emoţii. L-am adus la căldură, i-am dat puţină apă, şi-a revenit. Doamne, m-am ataşat de el. N-am nicio plantă, dar mă simt legată de pătrunjelul din ghiveci. În seara asta, pentru prima dată, n-am putut rupe câteva fire, să pun în ciorbă. Era pe masa la care mâncam. Dacă ar fi rămas pe balcon, l-aş fi mâncat fără să-mi pese. Nu cred c-am să mai rup din el, poate mai la primăvară.

7 comentarii:

Dan spunea...

Când am avut si eu un ghiveci de ardei mici si rosii, ma pedepsea de fiecare data când mâncam din ei: ma apuca sughitul de iuteala!

Costel spunea...

Patrunjelul se creste usor. E k o buruiana. Eu am plantat odata si de atunci s-a raspindit peste tot.

day-dreamer spunea...

Abia l-am acceptat ca mirodenie în mâncăruri, ca să-i pot face loc şi printre plantele decorative din balconul mamei... parcă-i prea mult...

Iulia spunea...

Dan: E o idee să încerc şi eu, aş putea să-mi fac o minigrădină pe balcon. :)
Costel: Păi da, tu ai grădină.
day-dreamer: Mie mi se pare puţin duios că m-am ataşat de pătrunjel. S-a întâmplat fără să vreau, pentru că l-am văzut pe moarte, apoi şi-a revenit, a fost ca şi cum l-aş fi salvat. Cel puţin deocamdată, pentru mine e ca o plantă. :)

day-dreamer spunea...

Eu vorbeam strict din perspectiva omului care habar n-avea că poate fi "crescut" pe pervaz. :)

Mihaela Pojogu spunea...

buna, am pus si eu patrunjel seminte si au inceput sa iasa frunzulitele. In perioada asta cum ar trebui sa il ud, cate putin dupa ce pamantul de la suprafata s-a uscat putin sau cum ?
Sunt incepatoare, iar pe plic, nu da detalii.

Iti multumesc anticipat! :)

Iulia spunea...

Era un pătrunjel luat din pământ din grădină şi pus în ghiveci, pentru iarnă. Şi nici mâcar nu-l plantasem eu. Îmi pare rău că nu ştiu mai mult. :)